Решение № 449
Препис-извлечение от Протокол № 32
от заседание на Общински съвет,
проведено на 29.11.2012 година
ОТНОСНО: Информация за касовото изпълнение на бюджета на Община Велико Търново към 30.09.2012 година.
РЕШЕНИЕ № 449
На основание чл. 21, ал.1, т.6 от ЗМСМА, Великотърновски общински съвет приема:
- Информация за касовото изпълнение на бюджета на Община Велико Търново към 30.09.2012 година и Приложение №1 и Приложение №2, неразделна част от нея;
- Инвестиционна програма 2012 година - Отчет към 30.09.2012 година - Приложение №3.
ВЯРНО: НИКОЛАЙ АШИКОВ
/Диляна Милева / ПРЕДСЕДАТЕЛ
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ
ИНФОРМАЦИЯ
КЪМ ОТЧЕТА ЗА КАСОВОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА
БЮДЖЕТА НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО
КЪМ 30.09. 2012 ГОДИНА
Проекта за бюджета на Община Велико Търново за 2012 година е приет с Решение №101/16.02.2012 година на Великотърновски общински съвет по приходната и разходната част е в размер на 55 670 869лева, в това число:
* приходи и разходи за делегирани от държавата дейности в размер на 27 579 308 лева в т.ч.: текущи разходи в размер на 27 468 260 лева, капиталови разходи – 111 048 лева.
* приходи и разходи за местни и дофинансирани държавни дейности в размер на 28 091 561 лева в т.ч.: текущи разходи – 26 116 206 лева, капиталови разходи – 1 975 355 лева
На основание чл. 14, ал. 2 от ЗДБ на РБ за 2012 г. с паричните постъпления от продажба на общински нефинансови активи се финансират:
• капиталови разходи в размер на 1 820 347 лева;
• погашения по дългосрочни заеми от банки в страната с инвестиционно предназначение – „Финансов план за управление на публичната инфраструктура” – 730 440 лв.;
• Разходи за лихви по заеми от банки в страната с инвестиционно предназначение – „Финансов план за управление на публичната инфраструктура” – 70 000 лв.;
• Текущи ремонти по бюджета на Община Велико Търново за 2012 година – 449 653лева.
Инвестиционната програма на Община Велико Търново за 2012 година е в размер на 63 699 004 лева и е разпределена по източници, както следва:
• 683 000 лева целева субсидия от РБ, в т.ч. за общински пътища – 408 700 лева;
• 1 727 910 лева от Специален фонд за инвестиции и дълготрайни активи към общините;
• 59 884 691 лева от други извънбюджетни средства;
• преходен остатък от целеви трансфер – 530 лева за обект „СБ - Авариен ремонт на читалище "Просвета - 1904" - с. Пчелище;
• преходен остатък от целеви трансфер – 86 518 лева за обект „СБ - Ремонт на бивше църковно училище към църква "Св. Великомъченик Димитрий Солунски" - с. Ресен”;
• преходен остатък от целеви трансфер – 24 000 лева за обект „СБ - Работен проект за укрепване на активно свлачище в района на манастира "Света Троица" - с. Самоводене”;
• собствени бюджетни средства на Община Велико Търново – 1 292 355 лева;
Преходния остатък за 2012 година е разпределен по функции, както следва:
- за делегирани от държавата дейности:
Функция Отбрана и сигурност - 699 342 лева;
Функция Образование - 2 168 028 лева;
Функция Здравеопазване - 821 400 лева;
Функция Социално осигуряване, подпомагане и грижи - 702 645 лева;
Функция Икономически дейности и услуги - 11 342 лева;
- за местни дейности:
Функция Жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда - 219 899 лева;
- за делегирани от държавата дейности, дофинансирани с местни приходи:
Функция Образование -23 394 лева
На основание чл. 21, ал.1, т.6 от ЗМСМА във връзка с чл. 42, ал.2 от Закона за общинските бюджети Великотърновски общински съвет утвърди план – сметките на извънбюджетните сметки и фондове на Община Велико Търново за 2012 година по приходите в размер на 36 230 731 лева и по разходите – 34 930 314 лева /Приложение 6/ в съответствие с Приложение №10 към §28 от ПЗР на ЗДБ на РБ за 2012 год.
С писмо № ФРС-5/24.02.2012 г. са увеличени бюджетните взаимоотношения с ЦБ с получените целеви трансфери, както следва: 59 873 лева за субсидии за вътрешноградски и междуселищни пътнически превози – Първо тримесечие; компенсации за безплатен превоз на ученици до 16 години – Първо тримесечие – 32 100 лева; компенсации за безплатни или по намалени цени пътувания – Първо тримесечие – 196 461 лева или общо 288 434 лева.
С писмо № ФО-8/28.02.2012 година е намалена общата субсидия за делегирани от държавата дейности в размер на 48 251 лева. Намаляването на средствата засяга финансирането на средищните училища на територията на Община Велико Търново.
С писмо №ФО-7/24.02.2012 година е намалена общата допълваща субсидия в размер на 3 058 лева. Промяната е отразена във функция „Отбрана и сигурност”, дейност „Други дейности по вътрешната сигурност”.
С писмо №08-00-257/09.03.2012 год. е увеличена общата допълваща субсидия с 34 400 лева. Промяната е във връзка с увеличаването на капацитета на Дневен център за стари хора с 30 броя места, считано от 01.03.2012 година;
С писмо №08-00-259/09.03.2012 год. е увеличена общата допълваща субсидия с 39 307 лева. Промяната е във връзка с увеличаването на капацитета на Преходно жилище с 8 броя места, считано от 01.03.2012 година;
С писмо №08-00-326/13.03.2012 год. е намалена общата допълваща субсидия с 32 330 лева. Промяната е във връзка с намаляването на капацитета на Дом за деца в с. Балван с 5 броя места, считано от 01.01.2012 година;
С писмо №08-00-327/13.03.2012 год. е намалена общата допълваща субсидия с 85 250 лева. Промяната е във връзка с намаляването на капацитета на Дом за възрастни с умствена изостаналост в с. Присово с 15 броя места, считано от 01.02.2012 година;
С писмо № ФО-11/20.03.2012 година е увеличена общата субсидия за делегирани от държавата дейности в размер на 18 321 лева. Промяната е отразена в съответните дейности във функция „Образование” за компенсиране на част от разходите за пътуване на педагогическия персонал за периода януари – юни 2012 година.
С писмо № ФО-13/09.04.2012г. е увеличена общата субсидия в размер на 3375лв. Средствата са за изплащане на стипендии през 2012г. на децата с изявени дарби, класирани на съответните конкурси през 2011г. и 2012г.
С писмо № ФРС-7/10.04.2012г. са увеличени целевите трансфери от ЦБ със 134117лв. от тях: за субсидии за вътрешноградски и междуселищни пътнически превози за второ тримесечие- 59873лв.; за компенсации за безплатен превоз на ученици до 16год. възраст за второ тримесечие - 21423лв.; за компенсации за безплатни или по намалени цени пътувания за второ тримесечие - 52821лв.
С писмо № ФО-16/24.04.2012г. е увеличена общата субсидия за държавни дейности в размер на 10450лв. Средствата са предназначени за възстановяване на фактически изплатените средства за присъдена издръжка за първото тримесечие на 2012г.
С писмо № ФО-15/11.04.2012г. е намалена общата субсидия за държавни дейности в размер на 332360лв. Корекцията на средствата за делегираните от държавата дейности по образованието е определена съгласно информацията за 2012г. съгласно информационната система на МОМН „Админ М”.
С писмо № ФО-17/02.05.2012г. е намалена общата субсидия за държавни дейности в размер на 110183лв. Промяната е направена въз основа на информацията за броя на децата в детските ясли, на децата в детските кухни, броя на учениците и на децата в детските градини, наблюдавани в здравните кабинети, и на децата в яслените групи на ОДЗ.
С писмо № ФО-18/09.05.2012г. са увеличени целевите транфери от ЦБ /§§31-18/ в размер на 474107лв. Средствата са предназначени за обектите, утвърдени с Решение №4/19.04.2012г. на МКВПМС , а именно: осигуряване проводимост на речните легла на р.Янтра-в критични участъци в гр.Велико Търново и с.Пушево, и на р.Веселина в с.Нацовци, в изпълнение на Решение №130 на МС.
С писмо № ФО-20/23.05.2012г. е увеличена общата субсидия за държавни дейности с 203448лв. Разходите са за учебници и учебни помагала на учениците от първи до седми клас и на децата от подготвителните групи в детските градини и училищата.
С писмо № ФО-21/18.06.2012г. са увеличени увеличени целевите транфери от ЦБ /§§31-18/ в размер на 249880лв. Средствата са предназначени за обектите, утвърдени с Решение №5/08.06.2012г. на МКВПМС , а именно: 133875лв. за неотложни аварийно възстановителни работи на храм „Света Богородица”, с.Русаля и 116005лв. за неотложни аварийно възстановителни работи на храм „Света Ирина”, с.Хотница.
С писмо № ФО-22/19.06.2012г. е увеличена общата субсидия за държавни дейности в размер на 3987лв., които са предназначени за осигуряване на дейностите по провеждане на национално външно оценяване за 2012г.
С писмо № ФО-23/02.07.2012г. е увеличена общата субсидия в размер на 27 667лв. Промяната е отразена в дейност 322 „Общообразователни училища”. Средствата са предназначени за осигуряване на целодневна организация на учебния ден за учениците от първи и втори клас в общинските училища.
С писмо № ФРС-8/06.07.2012Г. са увеличени целевите трансфери от ЦБ § 31-28 с 194 686 лв. в.т.ч. субсидии за вътрешноградски и междуселищни пътнически превози за третото тримесечие 59 873лв. и компенсации за безплатни или по намалени цени пътувания за трето тримесечие 134 813лв.
С писмо № ФО-24/06.07.2012г. е увеличена общата субсидия с 21 413лв. Промяната е отразена в деност 322 „Общообразователни училища”. Средствата са за реализиране на дейностите от националната програма „Оптимизация на училищната мрежа”, модул „Оптимизиране на вътрешната структура на училищата” за месеците ноември 2011г. – април 2012г.
С писмо № ФО-26/20.07.2012г е увеличена общата субсидия в размер на 1 755лв. Средствата са за изплащане стипендии през 2012г. на децата с изявени дарби , класирани на съответните конкурси през 2011г. и 2012г.
С писмо № 08-00-1038/24.07.2012г. е увеличена целевата субсидия за капиталови разходи с 600 000 лв. Средствата са целеви за финансирането на реконтрукция на футболен терен на стадион „Ивайло” гр.Велико Търново.
С писмо № ФО-27/24.07.2012г. е увеличена общата субдидия с 10 920 лв.Средствата са по справка за фактически изплатени средства за присъдена издръжка за второто тримесечие на 2012г.
С писмо № ФО-28/25.07.2012г. е увеличена общата субсидия в размер на 244лв. Промяната е отразена във функция „Здравеопазване” , дейност „Други дейности по здравеопазването” .
С писмо № ФО-29/25.07.2012г. е увеличена общата субсидия в размер на 85лв. , които са предназначени за възстановяване на пътни разходи на правоимащи болни.
С писмо № ФО-34/08.08.2012г. е увеличена общата субсидия с 25 329лв. Средствата са предназначени за подпомагане на физическото възпитание и спорта в общинските детски градини и училища.
С писмо № 08-0075420.09.2012г. е увеличена целевата субсидия за капиталови разходи с 1 500 000лв. Средствата са предназначени за финансиране завършването на ремонтните и рехабилитационните дейности на засегнати части от уличната мрежа съобразно реализацията на проекти с европейско финансиране.
С писмо № ФО-39/20.09.2012г. е увеличена общата субсидия в размер на 3 120 лв. Средствата са предназначени за реализиране на дейностите но НП „На училище без отсъствия”, мярка „Без отсъствия”.
В § 61-01 “Получени трансфери”, Местни приходи е отразен трансфера от Министерство на образованието и науката, Център за развитие на човешките ресурси в размер на 56 328лв. седствата са за дейности по програма „Коменски”. В разходната част са отразени във Делегирани от държавата дейности, дофинансирани с местни приходи, дейност 322 „Общообразователни училища”
В § 61-01 “Получени трансфери”, Местни приходи е отразен трансфера от Министерство на образованието и науката, Център за развитие на човешките ресурси в размер на 21 905лв. седствата са за дейности по програма „Грюндвиг-център за развитие на човешките ресурси”. За регионална „П.Р.Славейков”
В § 61-01 „Получени трансфери делегирани от държавата дейности” е отразен трансфера на МОМН Регионален инпекторат за държавни зрелости изпити в размер на 530лв.
В § 61-01 „Получени трансфери делегирани от държавата дейности” е отразен трансфера на МК за Регионалната библиотека в помощ за книгата в размер на 1000лв.
В § 61-01 „Получени трансфери делегирани от държавата дейности” е отразен трансфера на МК за Регионалния исторически музей Велико Търново в размер на 30 000лв. Средствата са предназначени за разкопки.
В § 61-01 “Получени трансфери”, Местни приходи е отразен трансфера получен от общините Горна Оряховица, Елена, Стражица, Златарица и Лясковец за такса отчисления на основание с Постановление №207/2010 г.на МС в размер на 427 370лв.
В § 61-01 “Получени трансфери”, Държавни дейности е отразен трансфера получен от Областен управител за провеждането на избори на президент и местна власт в размер на 3 729 лева.
В § 61-01 “Получени трансфери”, Държавни дейности е отразен трансфера получен от Изпълнителна агенция пътища 16 045лв. Средствата са предназначени за Зимно поддържане и снегопочистване на Републиканска пътна мрежа.
В § 61-01 “Получени трансфери”, Държавни дейности е отразен трансфера получен от МРРБ за дейности по проекта „Обща стратегия за устройство и териториално развитие на трансграничен регион „Румъния-България 2007-2013” в размер на 74 652лв.
В § 61-02”Предоставени трансфери” е отразен трансфера предоставен на Министерството на културата за МДТ „Константин Кисимов” гр.Велико Търново в размер на 57 600лв.
В § 61-02”Предоставени трансфери” е отразен трансфера предоставен на Министерството на културата за Софийска опера и балет в размер на 225 792лв.
В § 61-05 “Получени трансфери от МТСП” е отразен трансфера предоставен във връзка с “Програмата за осигуряване на заетост” в размер 52 117 лева. Трансферът е отразен към приходите за делегираните от държавата дейности, а по разхода във функция 5 “Социално осигуряване, подпомагане и грижи”, дейност 532 “Програми за временна заетост”.
В §62-01 „Получени трансфери” е отразен трансфера от Специалната сметка за приходи от приватизация към общините , който представлява начисления дънък за добавената стойност върху реализираните сделки по ЗПСПК в размер на 41 650лв.
В §62-01 „Получени трансфери” е отразен трансфера от МОМН, предназначен за възстановяване на средства по проекта, финансиран от Европейското икономическо пространство /Норвежки проект/ след представения окончателен финансов отчет в размер на 65 186 лева.
В §62-02 “Предоставени трансфери между бюджетни и извънбюджетни сметки” е отразен предоставен трансфер на Управляващия орган, представляващ финансова корекция по проекти, изпълнявани по ОП „Регионално развитие” в размер на 89 447 лева.
В § 62-02 “Предоставени трансфери между бюджетни и извънбюджетни сметки” е отразен такъв в размер на 471 653 лв. Средствата са неверифицирани разходи по проекти, финансирани от по ОП „Човешки ресурси”, ОП „Техническа помощ” и собствен принос по ОП „Регионално развитие”, отчетени съгласно указанията на ДДС №7/04.04.2008 г., т. 20 за трансформиране на Предоставени заеми между бюджетни и извънбюджетни сметки в Трансфер между бюджетни и извънбюджетни сметки.
В § 76-00 “Предоставени временни безлихвени заеми между бюджетни и извънбюджетни сметки” е отразен такъв в размер на /нето/ -2 624 907 лева. Средствата са получени временни безлихвени заеми от Фонд за покриване разходите по приватизация към общините за РБ „П.Р. Славайков” в размер на нето/+/ 8 400 лева, погасени временни безлихвени заеми от Фонд за покриване разходите по приватизация към общините за РБ „П.Р. Славайков” в размер на нето/-/ 7 515 лева и предоставени съгласно указанията на ДДС № 7/04.04.2008 г., т. 20 за авансово съфинансиране на проекти по ОП към Национален фонд – /-/ 2 758 618 лева и възстановени заеми от проекти по ОП към Национален фонд - /+/ 132 826 лева.
Към деветмесечието е невъзможно да бъде направена коректен анализ на цялостното изпълнение на приходите от местни данъци и такса битови отпадъци, тъй като предстои падежа на втората вноска за годината. Изключение прави единствено патентният данък, който се заплаща на 4 вноски през годината.
Общият темп на събираемост на основните данъчни приходи се движи с около 20% по-ниско от реализираната събираемост през предходната година. Същевременно темпа на събираемост на приходите от просрочени задължения се запазва, което означава, че е налице задържане на плащания от страна както на физическите, така и на юридическите лица.
Събираемостта на патентният данък се движи с около 10% под планираната. Причината е както в постоянно намаляващият брой на обектите, така и във влошената бизнес среда по отношение на малкият и среден бизнес, която води до отлагане на плащания от страна на икономическите субекти, в това число и на данъчни плащания.
На основание § 39 от ПЗР на Закона за държавния бюджет на РБългария за 2012 г. с получените трансфери е извършена служебна актуализация на бюджета.
С настъпилите промени размерът на бюджета е достигнал 59 103 049 лева.
Бюджетът е разпределен и изпълняван по функции и дейности съгласно приоритетите, определени с Решение №101/16.02.2012 година на Великотърновски общински съвет.
Разпределението на бюджета и изпълнението на разходната му част е както следва:
І. Делегирани от държавата дейности
МЕРОПРИЯТИЯ |
Год.план |
Отчет към |
Отно- |
9/30/2012 |
сит. |
||
година |
Дял |
||
1.Общи държавни служби |
1,734,829 |
1,487,660 |
8.32 |
2.Отбрана и сигурност |
742,691 |
118,811 |
0.66 |
3.Образование |
16,038,613 |
9,920,180 |
55.49 |
4.Здравеопазване |
2,340,486 |
935,740 |
5.24 |
5.Социално осигуряване |
4,837,874 |
3,189,952 |
17.84 |
7.Поч.дело, култ.и рел.дело |
2,020,061 |
1,454,142 |
8.13 |
8.Икономически дейности |
190,961 |
159,661 |
0.89 |
Основен ремонт на ДМА |
336,928 |
83,601 |
0.47 |
Придобиване ДМА |
533,854 |
504,227 |
2.82 |
Придобиване НДА |
24,000 |
24,000 |
0.14 |
Капиталови трансфери |
0 |
0 |
0.00 |
Всичко: |
28,800,297 |
17,877,974 |
100.00 |
ІІ. Местни дейности и Делегирани от държавата дейности, дофинансирани с приходи от общински характер, дарения и други
|
|
Отчет към |
Отно- |
МЕРОПРИЯТИЯ |
Год.план |
9/30/2012 |
сит. |
|
|
година |
Дял % |
1.Общи държавни служби |
3,606,282 |
2,276,903 |
13.42 |
2.Отбрана и сигурност |
50,000 |
0 |
0.00 |
3.Образование |
2,935,349 |
1,803,788 |
10.64 |
4.Здравеопазване |
584,616 |
337,062 |
1.99 |
5.Социално осигуряване |
1,064,833 |
625,542 |
3.69 |
6.Жил.строителство и БКС |
12,747,179 |
7,586,646 |
44.73 |
7.Поч.дело, култ.и рел.дело |
2,756,125 |
2,009,187 |
11.85 |
8.Икономически дейности |
2,021,778 |
1,337,759 |
7.89 |
9.Разходи, некласифицирани в други функции |
278,000 |
56,241 |
0.33 |
10.Основен ремонт на ДМА |
757,394 |
246,587 |
1.45 |
11.Придобиване ДМА |
2,920,191 |
236,021 |
1.39 |
12.Придобиване НДА |
414,415 |
297,346 |
1.75 |
13. Придобиване на земя |
147,590 |
147,590 |
0.87 |
14.Капиталови трансфери |
19,000 |
0 |
0.00 |
Всичко: |
30,302,752 |
16,960,672 |
100.00 |
Най-голям относителен дял в разходната част по отчета на Община Велико Търново за делегираните от държавата дейности имат разходите за заплати и осигурителни вноски – 71,38%, за издръжка са 19,84 % и т.н.
Най-голям относителен дял в разходната част по отчета на Общината за местните и дофинансираните дейности имат разходите за издръжка 80,90 %.
Началните салда по “Специален фонд за инвестиции и дълготрайни активи” и “Фонд за покриване разходите по приватизацията”, са в размер на 1 242 627 лв., от тях: 75 041 лв. са на “Специален фонд за инвестиции и дълготрайни активи”, 1 167 586 лв. на “Фонд за покриване разходите по приватизация”. Приходите в Специален фонд за инвестиции и дълготрайни активи са в размер на 88 724 лв. О т фонда са изразходени средства в размер на 162 578 лева. Остатъка в края на периода по извънбюджетните сметки 7444 е в размер на 1 187 лева.
НИКОЛАЙ АШИКОВ
ПРЕДСЕДАТЕЛ
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ
ОБИЩИНКИ СЪВЕТ
< Предишна | Следваща > |
---|